Έχω πρόβλημα με τη μίζα του αυτοκινήτου μου. Πώς το διορθώνω;
Βάζεις το κλειδί στη μίζα και δεν παίρνει μπροστά; Μείνε ψύχραιμος και ακολούθησε τις οδηγίες που σου δίνουμε. Κάνε bookmark το άρθρο να το βρεις εύκολα.
Αν ξαφνικά γυρίζεις τη μίζα του αυτοκινήτου, αλλά δεν «παίρνει μπρος», τότε έλεγξε την μπαταρία.
Συγκεκριμένα:
- Φόρτισέ την με τη βοήθεια ενός άλλου οχήματος
- Έλεγξε τα καλώδια της μπαταρίας ότι δεν είναι ελαττωματικά (κομμένα ή σκισμένα σε σημεία) και ότι κάθε καλώδιο συνδέεται καλά και στις δύο πλευρές του
Αν αυτά δεν σε βοηθήσουν να «βάλεις μπρος» στο αυτοκίνητό, τότε ίσως υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα, οπότε και σου προτείνουμε να μιλήσεις με κάποιο μηχανικό, αν δεν έχεις πολλή εμπειρία με το τι συμβαίνει κάτω από το καπό.
💡Χρήσιμη Συμβουλή: Αν έχεις μείνει σε μία απομακρυσμένη περιοχή και το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει, τότε θα πρέπει να καλέσεις την οδική βοήθεια για να το πάει στο κοντινότερο συνεργείο. Η οδική βοήθεια είναι μια πρόσθετη κάλυψη στην ασφάλεια αυτοκινήτου και στο Pricefox μπορείς να τη βρεις μόλις με 25€ ετησίως (αν χρειαστεί να καλέσεις την οδική χωρίς να έχεις την κάλυψη, τότε θα σου κοστίσει περισσότερα από 100€).
Τι να κάνω αν είναι κολλημένη η μίζα του αυτοκινήτου μου;
Αν έχει κολλήσει η μίζα, μπορείς να δοκιμάσεις να ξεκινήσεις τον κινητήρα τεχνητά. Σου προτείνουμε δύο τρόπους (και για τους δύο χρειάζεσαι έναν άνθρωπο ακόμα να σε βοηθήσει):
Σπρώξε το αμάξι για να τσουλήσει
Κάτσε στη θέση του οδηγού, βγάλε το χειρόφρενο, βάλε πρώτη ταχύτητα και πάτησε τον συμπλέκτη. Όσο εσύ πατάς τον συμπλέκτη, ένας ή περισσότεροι σπρώχνουν το αυτοκίνητο, ώστε να αρχίσει να κινείται (σε κατηφόρα θα είναι πιο εύκολο). Μόλις το αυτοκίνητο αποκτήσει μια μικρή κίνηση, τότε άφησε απότομα το συμπλέκτη και πάτησε γκάζι. Όσο πιο γρήγορα κυλάει το αυτοκίνητο τόσο πιο πιθανό είναι να πετύχει αυτό το κόλπο.
Χτύπα ελαφρά τη μίζα (για έμπειρους οδηγούς, με δική σου ευθύνη)
Μη δοκιμάσεις αυτόν τον τρόπο αν δεν είσαι εξοικειωμένος με το πώς λειτουργεί το αυτοκίνητό σου ή δεν έχεις μεγάλη αυτοπεποίθηση ότι δεν θα κάνει ζημιά. Πάρε ένα σφυρί ή ένα μεταλλικό σωλήνα και χτύπα ελαφρά τη μίζα για να ξεκολλήσει. ΠΡΟΣΟΧΗ μην κάνεις μεγαλύτερη ζημιά στην προσπάθεια αυτή.
💡Χρήσιμη συμβουλή: Αυτοί οι τεχνητοί τρόποι να βάλεις μπρος τον κινητήρα δουλεύουν σε πιο παλιά μοντέλα αυτοκινήτου. Τα καινούρια μπορεί να έχουν και αντικλεπτικά συστήματα που αποτρέπουν τέτοιους τρόπους παράκαμψης της μίζας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα χρειαστεί να μιλήσεις με μηχανικό να έρθει να κάνει την επισκευή επί τόπου (ή να καλέσεις την οδική να το πάει σε συνεργείο).
Γενικά, αν κολλήσει η μίζα και καταφέρεις να βάλεις μπρος το αυτοκίνητο, καλό είναι να το πας σε μηχανικό αμέσως, αφού αν σβήσεις τη μηχανή, μπορεί να μη είσαι τόσο τυχερός την επόμενη φορά και να μην καταφέρεις να το ξαναβάλεις μπρος.
Τι ακριβώς είναι η μίζα αυτοκινήτου;
Η μίζα είναι υπεύθυνη για την εκκίνηση του κινητήρα, γι’ αυτό και συχνά λέγεται εκκινητής. Τοποθετείς στην υποδοχή το κλειδί, το στρέφεις και η μίζα δίνει στον κινητήρα την απαραίτητη ώθηση για να ξεκινήσει.
Αν και υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το πώς δουλεύει η μίζα, σου δίνουμε μια απλή αλλά ακριβή περιγραφή. Η μίζα λειτουργεί σαν ένας μικρός αλλά δυνατός υπο-κινητήρας ο οποίος παίρνει ενέργεια από την μπαταρία και με αυτήν βοηθάει τον κύριο κινητήρα του αυτοκινήτου να ξεκινήσει να δουλεύει.
Η μίζα συνδέεται με την μπαταρία μέσω μιας ηλεκτρονικής βαλβίδας. Η διαδικασία ενεργοποίησης της μίζας απαιτεί πολλή ενέργεια από την μπαταρία, περισσότερη από ότι τα φώτα του αυτοκινήτου ή το ραδιόφωνο.
Γι’ αυτό αν έχεις ξεχάσει τα φώτα του αυτοκινήτου ανοιχτά το βράδυ, το πρωί δεν «παίρνει μπρος» το αυτοκίνητο, διότι η μπαταρία δεν έχει αρκετή ενέργεια ώστε να ενεργοποιήσει τη μίζα.
Και γι’ αυτό λύνεται αμέσως το πρόβλημα όταν φορτίσεις την μπαταρία.
Όταν δοκιμάζεις να βάλεις σε λειτουργία τον κινητήρα τσουλώντας το αυτοκίνητο, ουσιαστικά παρακάμπτεις το σύστημα της μίζας ώστε να μπορέσεις να μετακινήσεις το αυτοκίνητο κάπου όπου μπορεί να επισκευαστεί χωρίς πρόβλημα.
Κάνει έναν περίεργο θόρυβο η μίζα του αυτοκινήτου
Υπάρχουν διάφοροι θόρυβοι που μπορεί να ακούσεις από μια ελαττωματική μίζα αυτοκινήτου.
Από ένα πολλά μικρά τσαφ μέχρι δυνατά τριξίματα, κάθε θόρυβος είναι ένδειξη ότι θα πρέπει να το κοιτάξει κάποιος ειδικός.
Μπορεί να έχει χαλάσει το γρανάζι που ενώνει τη μίζα με τον κινητήρα και να θέλει αλλαγή (μια αρκετά ακριβή επισκευή) ή απλώς να έχουν χαλάσει τα καρβουνάκια ή άλλα μικρά εξαρτήματα της μίζας, οπότε και επισκευάζονται με μικρότερο κόστος.
Όπως και να έχει καλό είναι να επισκεφτείς έναν μηχανικό αυτοκινήτων να σου πει ακριβώς τι θα κάνεις.
Πού βρίσκεται η μίζα αυτοκινήτου;
Αν θέλεις να ρίξεις μια ματιά στη μίζα από την άλλη πλευρά του ταμπλό του αυτοκινήτου, τότε θα χρειαστεί να κοιτάξεις το εγχειρίδιο του οχήματός σου.
Κάθε μοντέλο αυτοκινήτου προσφέρει πρόσβαση στην μίζα από διαφορετικό σημείο και καλό είναι να ακολουθήσεις τις επίσημες οδηγίες του κατασκευαστή. Αν δεν βρίσκεις το εγχειρίδιο, ψάξε να το βρεις στο διαδίκτυο.
Βέβαια, το πιο ασφαλές μπορείς να κάνεις (και αυτό σου προτείνουμε εμείς) είναι να μιλήσεις με έναν τεχνικό ώστε να αποφύγεις κάποια μεγαλύτερη ζημιά.
Τι μπορεί να προκαλεί πρόβλημα στη μίζα του αυτοκινήτου μου;
Τα συχνότερα προβλήματα της μίζας απαιτούν αμέσως την προσοχή σου και την επίσκεψη ενός μηχανικού.
Άδεια μπαταρία.
Μια αδύναμη ή ‘’νεκρή’’ μπαταρία είναι η πιο κοινή αιτία αποτυχίας της μίζας. Βεβαιώσου ότι η μπαταρία είναι σε καλή κατάσταση ή μήπως χρειάζεται αλλαγή.
Ελαττωματική ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα.
Η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα λειτουργεί ως διακόπτης που συνδέει την μπαταρία με τον υπο-κινητήρα της μίζας. Εάν δε δουλεύει σωστά ο διακόπτης αυτό, τότε η μίζα μπορεί να μην παίρνει αρκετή ενέργεια ώστε να λειτουργήσει.
Φθαρμένο γρανάζι μίζας.
Εάν το γρανάζι της μίζας που συνδέει τον κινητήρα του αυτοκινήτου με τον υπο-κινητήρα της μίζας, τότε μπορεί η μίζα να παίρνει κανονικά ρεύμα από την μπαταρία, αλλά νη μην μπορεί να το μεταφέρει την κίνηση του υπο-κινητήρα της στο κινητήρα κι έτσι να μην «παιρνει μπρος».
Ηλεκτρικά προβλήματα.
Ελαττωματική καλωδίωση ή συνδέσεις μπορεί να διακόψουν τη ροή του ρεύματος στη μίζα, κι έτσι να μην μπορεί να λειτουργήσει. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείς να ακολουθήσεις τις οδηγίες που περιγράφουμε παραπάνω ώστε να «βάλεις μπροστά» το αυτοκίνητο.
Γενικά υπάρχουν κι άλλα εξαρτήματα που μπορεί να έχουν πάθει βλάβη ή κάτι άλλο να έχει πάει στραβά με τη μίζα του αυτοκινήτου. Αν δεν ξέρεις τι ακριβώς συμβαίνει, βρες ακριβώς τι συμπτώματα παρουσιάζει το αυτοκίνητο και κάλεσε έναν μηχανικό να σε βοηθήσει.